FacebookTwitter

Brand management bij Uncover Skincare. Producten zonder onzin.

Merk ontwikkeling en project management.

 

Een nieuw merk vanaf de basis uitdenken en neerzetten. Hoe maak je een online merk persoonlijk, onderscheid je je in een markt vol concurrentie en zorg je ervoor dat je boodschap duidelijk wordt uitgedragen? Een heerlijke uitdaging die ik met beide handen heb aangegrepen.

Van een idee een succesvol product maken. Dat was mijn job bij Uncover Skincare. Als brand/ product manager was het mijn taak om het idee en plan helder te krijgen (merkontwikkeling, marketingplan, businessplan) én te zorgen dat alle verschillende onderdelen van het merk uitgedacht en gerealiseerd werden. Van productverpakking tot webshop. Met een succesvolle blog als belangrijk marketingkanaal.
.

Hoe?

 

Wie ben je als merk. En hoe wil je je positioneren tussen alle bestaande merken? Mooie ideeën werken vooral goed als de boodschap voor iedereen duidelijk is en consistent doorgevoerd wordt.
Realiseer je ideeën. Als projectmanager heb ik de verschillende onderdelen van het merk gerealiseerd van het idee tot aan de lancering. Wat voor verpakking wil je en wat is haalbaar (technisch, financieel, planning)? Hoe zet je je merk online neer? Hoe ga je je producten verzenden? Bij een nieuw product zijn veel onzekerheden en beslissingen die je moet nemen. Zorg ervoor dat alle verschillende onderdelen op elkaar zijn afgestemd en in lijn zijn. Zij vormen het merk dat je wilt zijn.
Vertel wie je bent en luister naar je klanten. Marketing. Wat past bij jouw bedrijf en je merk. Met Uncover Skincare was het doel om zoveel mogelijk mensen te vertellen hoe het nu écht zit met huidverzorging. Wat werkt nu wel of juist niet en vooral ook waarom? Geen gelikte commercials maar werken vanuit de inhoud en mond-tot-mond reclame. Het resultaat is een succesvolle blog (met 70.000 bezoekers per maand). Een vervolgstap was het uitbrengen van Dr. Jetske’s huidboek, waar de 2e druk al van in de winkels ligt.
.

Web. Een online merk persoonlijk maken.

 

Voor Uncover Skincare heb ik verschillende websites ontwikkeld, elke met een ander doel. De blog van Dr. Jetske Ultee met enorm veel content en interactie. De website van Uncover Skincare, een informatieve site inclusief een webshop en een online huidanalyse voor persoonlijk huidadvies. Een webshop voor de verkoop van  “Dr. Jetskes Huidboek”. De facebookpagina is een extra kanaal om contact te hebben met de ‘Uncover-fans’.