FacebookTwitter

Concept ontwikkeling voor Pickwick.

Je onderscheiden ten opzichte van je concurrenten. Alles in de FMCG markt gaat snel en nieuwe producten en smaken volgen elkaar in rap tempo op. Het lijkt alsof alles er al is en elk smaakje al bestaat. Hoe kun je innoveren en je onderscheiden als merk?
.

Thee drinken een beleving maken. De Minty Morrocco

Op zoek gaan naar een ‘silver bullet’ voor in het theeschap, een nieuw trendy product. Verder niets. Een heerlijke uitdaging dus! Met als resultaat de nieuwe theesmaak ┬┤Minty Marocco┬┤. Inspiratie kwam van consumenten: hun bijzondere belevenissen rondom thee drinken uit het buitenland en de behoefte om gezellig samen thee te kunnen drinken. Van het oorspronkelijke concept (verse munt thee en een mooie pot om samen uit te drinken) maakte Pickwick een nieuwe smaak om thee drinken een beleving te maken.

Productinnovatie in de FMCG

Een nieuwe theesmaak die al sinds 2008 in de schappen ligt. In een markt waar veel nieuwe producten de drie jaar niet eens halen zeker een succesvolle innovatie te noemen. Na de Minty Morrocco kwamen nog verschillende smaken op de markt in de serie ‘Delicious Spices’. Naast de opdracht voor Pickwick onderzocht ik voor mijn afstuderen aan de TU Delft bij LU (Mondelez) hoe je het lange termijn succes van innovaties in de FMCG kunt verbeteren.