FacebookTwitter

A Customer Journey. Combineer de wereld van marketing met de wereld van high-tech engineers.

A Customer journey.

 

Riscure werkt wereldwijd, Nederland is goed voor 1 procent van de omzet. “We vroegen ons wel af: hoe vinden onze klanten ons, hoe komen we met ze in contact, wat vinden ze van onze producten en diensten en van Riscure – hoe ziet de customer journey van onze klanten eruit?”

.

Proces.

.

Een specialistisch high-tech bedrijf met een heel technisch product. Naast eens kritisch te kijken naar het verkoopproces, is er ook vanuit de aankoopkant gekeken naar het proces. Hoe ga je zelf te werk bij een – privé of zakelijke – aankoop? En waar lopen klanten allemaal tegenaan? De eerste versie van de infographic vormde de basis om wat dieper in te gaan op de verschillende klantengroepen bij het bedrijf.

.

Eindresultaat.

 

Het overzicht van het verkoopproces versus de issues waar klanten mee te maken krijgen is weergegeven in illustratievorm. Deze infographic beschrijft de belangrijkste onderdelen van het sales-proces binnen Riscure, de manier van werken en formuleert de verschillende klantengroepen van het bedrijf.

 

Riscure over het project op de website van delfttechnologypartners.nl:

“Men neme: een wereldspeler als Riscure. Plaats de producten en diensten in een heldere menulijst boven de toonbank, inclusief de smakelijke bijgerechten – ‘Sambal bij?’ En positioneer Riscure als een buurtsnackbar voor de rest van de wereld – voilá, Kloostermans customer journey van Riscure (met hulp van illustrator Lot Bakker) op een speelse, aansprekende manier. “Op een manier die bij ons past”, zegt Gedrojc. “Concreet, helder, no nonsense, ludiek – en het geeft ons ideeën over hoe we onze klantencontacten kunnen verbeteren.”

“Of het door Kloostermans customer journey komt? Feit is dat Riscure onlangs nog een fulltime salesman in dienst heeft genomen. “De discussie kwam gewoon op precies het juiste moment”, zegt Gedrojc. “We krijgen er steeds meer klanten bij, hebben nu ook iemand extra op de sales gezet, die we dankzij Agnes handvatten kunnen bieden. Agnes’ customer journey hielp ons om hem te begrijpen en hielp hem om onze klanten te begrijpen. Al met al ben ik zeer tevreden over Winst door Design, voor de creatieve ogen van buiten die het project ons heeft geboden.”

 

Meer over dit project vind je via de volgende links:
Top Design Delft (pagina 24 t/m 27)
Delft Technology Partners